LAIA ANDREU, campiona de la Copa d'Europa de raquetes de neu

Entrevista amb Laia Andreu, recent campiona de la Copa d’Europa de raquetes de neu

Laia Andreu és una atleta total. Corre des de ben jove, i tot i iniciar-se amb l’atletisme, fa un parell d’anys que ha començat a córrer tant en curses de muntanya com en curses de raquetes de neu. Els resultats l’avalen: segona classificada a la Copa d’Espanya de curses de muntanya de 2008 i doble campiona de la Copa d’Europa de raquetes de neu. L’osonenca de somriure perenne ens atén tot just després de proclamar-se campiona de la Copa d’Europa de raquetes de neu per segon any consecutiu. Aquest preuat botí l’ha aconseguit després d’una brillant temporada que a culminat a Thônes (França), l’escenari de la darrera prova de la Copa d’Europa. A la vegada, amb la victòria a la cursa de Thônes, l’esportista de la Unió Excursionista de Vic també s’ha embutxacat el campionat d’Europa d’aquesta disciplina relativament nova, especialment a casa nostra: córrer amb raquetes de neu.

-Felicitats, Laia. Primer de tot: com va anar la cursa de Thônes?
-Gràcies. La cursa ha anat molt bé. Imagina’t, jo primera i la Mònica (Ardid) segona. No es pot demanar més. Tot i que la Mònica m’havia guanyat a la penúltima cursa, celebrada a Andorra (l’Snowrunning), aquesta vegada vaig anar a per totes i aprofitant que el principi era en baixada, la meva especialitat, vaig poder distanciar-me de la Mònica des del principi i vaig fer la cursa sola. Al final vaig arribar a la línia de meta amb 1 minut d’avantatge sobre la meva companya. La veritat és que em fa molta il·lusió la victòria aconseguida a Thônes i la general final de la Copa d’Europa de raquetes de neu.

-Déu n’hi do...És la segona temporada consecutiva que t’emportes la Copa. Arribar i moldre...
-Sí. L’any passat va ser la meva primera participació en aquest tipus de curses i em vaig endur la victòria final. Aquest any he pogut repetir els resultats. No puc demanar més.

-I com portes el tema de la motivació? Dues participacions, dues victòries...
-Si et dic la veritat no estic cansada. Segur que l’any que ve torno a disputar aquesta competició. A més, tenir com a màxima rival a la Mònica és un doble al·licient ja que és tot un referent per a mi. Estic plenament motivada. A més, en aquest tipus de curses cada vegada hi ha més corredores.

-Fas algun tipus d’entrenament específic amb raquetes?
-Poca cosa. La base la tinc amb el cros. El que si faig a vegades és fer alguna que altre sortida, normalment per la zona d’Ulldeter, per acostumar-me a la neu fonda que a vegades trobem a les curses. A part d’això, poca cosa més.

-I ara, a preparar-te per a la temporada de curses de muntanya. No pares...
-Sí. La veritat és que de seguida ja m’enfrontaré a les primeres curses de la temporada. A veure com va la cosa aquest any. De fet, sóc pràcticament una neòfita en aquest món. Pensa que no fa ni dos anys que corro aquest tipus de curses.

-Quins són els teus majors reptes per la propera temporada de curses de muntanya?
-Indubtablement tinc una espina clavada amb la Copa d’Espanya de curses de muntanya de l’any passat. La victòria se’m va escapar per ben poc i aquest any m’agradaria aconseguir la victòria. Serà difícil, però, perquè a banda d’enfrontar-me a dures rivals, els tècnics de la Selecció Catalana de Curses de Muntanya m’han plantejat preparar l’Skyrunner World Series, i la veritat, si m’enfronto a aquesta competició, no crec que pugui lluitar per la victòria a la Copa d’Espanya. És clar, però, que la motivació per córrer amb les millors corredores del món i en uns escenaris mítics m’omple moltíssim.

-El repte és gran, doncs. Quina és la cursa que a priori et fa més gràcia córrer?
-I tant! Il·lusió no em falta. Ara bé, mai he fet cap marató i no se massa bé com respondré en aquesta distància. No obstant això, no puc amagar-te que em motiva especialment la marató de Zegama, al País Basc. Una prova amb un ambient irrepetible. Fins i tot em comenten que pot arribar a posar-te la pell de gallina. A veure com em va la temporada.

-Estem segurs que bé. I des del web de la FEEC seguirem tant les teves gestes com les dels teus companys. Molta sort!
-Gràcies.

Entrevista elaborada per Josep Llusà, Àrea de Comunicació de la FEEC

Fuente: Desnivel

0 comentaris: